Friday, March 27, 2009

I've decided :)

Don't make me change my mind okay? :) After all the decision is mine to make. I'm smiling now, even when this week hasn't been that pretty for many but yes here I am smiling. I admit I was wrong to feel cold towards accusors coz the thing is I brought it to myself. The fault is mine and so I'm sorry for my mistake.

I take this as another direct lesson from Allah and so it is my duty to have learnt something from it otherwise it'd be a waste. Don't worry coz I did learn and here are somethings I'd like to say to a few people.

1. To Arine my dear friend, thanks for calling me yesterday :) I'm glad that even if we're no longer in tkc we maintain a great friendship somehow. Wish you were here though. :P After all, no one has ever gotten as close as you when it comes to understanding me and I mean human in this case of course. What you wrote in our blog is indeed right. I needed to be reminded :P thanks.

2. To Mira yang comel :P You've made me feel so much better today. I know I can always count on you :) thanks a lot.

3. To a person perhaps on the verge of bursting with anger. I'm sorry I caused that anger to strike and to have made you feel the way you feel now. I was ignorant to it but knowing doesn't really help since I don't know what'll make you feel better. Hopefully Allah will help coz He knows best.

4. To an unexpected commentor. Your comments never fail to make me laugh :D

5. And lastly to you although very unlikely for you to read this, I just wanna say don't tell me. You know what I mean and I think we both agree it's for the best. Whatever it is you'd like to say, perhaps it's best to keep. But then again, if you must I do have an answer for you.

I'm moving out from this figureless conflict. Not running away but leaving after realising my mistake. May we all improve and get ourselves nearer to what's most important - Allah. The time now is indeed not right and so wait and be patient. Because we have done wrong, do not feel too bad about it, just get back on the right track.

"Sungguh, orang-orang munafik itu (ditempatkan) pada tingkatan paling bawah dari neraka. Dan kamu tidak akan dapat seorang penolong pun bagi mereka, kecuali orang-orang yang bertaubat dan memperbaiki diri dan berpegang teguh pada (agama) Allah dan dengan tulus ikhlas (menjalankan) agama mereka kerana Allah. Maka mereka itu bersama-sama orang -orang yang beriman dan kelak Allah akan memberikan pahala yang besar kepada orang-orang yang beriman."
[An-Nisa' 4:145&146]

4 comments:

  1. yeay..at last..dira tlah meng-re-EMO-kan dirinya..kalo tak ter-PK untuk meng-re-emo-kan diri, xde lah datang nye p0sting nih en..so like i always told..fikir dgn otak genius dira yang tlah diberi oleh Tuhan yang Maha genius..

    so.hopefully, xde g emo2..xde g gado2..terasa ngn seseorg, or se-2-orang or se-3,4,5,6,7,8,9-orang...sebab nyer manusia nih memang macam2..khilaf tuh memang ade dalam diri manusia..so y b0ther sangat?kalo dalam ielts, die just sur0 kite wat 1 jer paragraph of c0ncession-just to be unbias..where we c0nsider other ppl p0int of view..

    hidup p0n camtu gak..laen orang, laen cara pandang..lain angle..s0, still kita c0nsider opinion mereka2 sebab mereka juga makhluk ciptaan yg Maha genius...

    kadang2..bersepah-sepah mende yg kita bley pk, tapi tak ter-pk..or maybe kita sndri yg tak ber-usaha untuk dapatkan fikir itu..

    walopun maybe akan ade certain ppl yg kate paan nih cte let0p, gebang sane sini..hasil or outcome die bukan ade pun..tapi takpe lah..itu pendapat masing2..

    the gud thing ab0ut u is..evry p0sting msti ade DALIL..hehehe..nice!!!

    one m0re thing..kalo rase cam da nak menyimpang tuh, tak de ah terbabas..meaning kat sni tuhan syg kat dira-n otak dira masih berada di tahap genius spt sedia-kala..

    konklusinye disini..EMO itu juga satu makhluk..tak salah utk emo sebab manusia itu mmg emo..kalo taknk emo jadi ah memerang ke, labi2 ke, calculator ke, coki2 ker..tapi sentiasa lah meng-re-EMO-kan diri..(sbb Miss Pauline slalu kate, "as long as u all hepi, i'm hepi too)

    sori kerana tlah mencemarkan stiap p0sting anda dgn comment yg tak brape nk genius..(dah lah panjang, ideas not well organize..bla,bla,bla)

    "tapi nak wat cane en"

    skali lagi..rentak tari jari-jemari terhenti smpai disini..

    ReplyDelete
  2. haha...:) thanks paan

    eyp, btul ke meng-re-EMO-kn diri? kalau 're' doesn't it mean to become emo again? Shouldn't it be meng-un-EMO-kn diri? hehe :P

    p/s truth is it's hard to ignore...but we must have faith in Allah :)

    ReplyDelete
  3. kpd adik..eh2 silap..kpd dira-from paan
    re tuh as it mean reverse kan fr0m em0 kpd un-em0..(mungkin di sebabkan ielts paan hanya berada di paras band 9 di bawah sifar, maka interpretasi nyer jadi semcm)

    hahaha..salam alyk

    ReplyDelete
  4. owh gitu...ok2 dh paham...haha :)

    ey tau la dira muda setahun. nk gak highlight ek? :P heh

    ReplyDelete